Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Αναδυόμενα τουριστικά προϊόντα


Αναδυόμενα τουριστικά προϊόντα: 
η γαστρονομία, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, η εκπαίδευση και οι ιατρικές υπηρεσίες

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για τον ελληνικό τουρισμό με τίτλο “Η πρωτοβουλία «Ελληνικός Τουρισμός 2020», πρόταση για το νέο αναπτυξιακό μοντέλο”, η γαστρονομία, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, η εκπαίδευση και οι ιατρικές υπηρεσίες είναι οι 5 κλάδοι οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν τα νέα τουριστικά προϊόντα. 
Στη μελέτη του αυτή ο ΣΕΤΕ υπογραμμίζει ότι η χώρα μας οφείλει να διατηρήσει το παραδοσιακό τουριστικό προϊόν «ήλιος και θάλασσα» αναβαθμίζοντας την ποιότητά του καθώς και να βελτιώσει τη σχέση μεταξύ τιμής/ποιότητας. Παράλληλα, αναφέρει ειδικές μορφές τουρισμού οι οποίες προκύπτουν από τη μελέτη των αναγκών, σημερινών και μελλοντικών, των πελατών.
Για να μπορέσει ένα προϊόν να αναδειχθεί σε νέο τουριστικό προϊόν θα πρέπει να πληροί κάποιες βασικές προϋποθέσεις: να είναι επενδυτικά ελκυστικό και η ζήτηση να είναι ικανή, δηλαδή το κόστος και οι προοπτικές της επένδυσης να επιτρέπουν τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία.

      
Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των τουριστών που ασχολείται στα ταξίδια του με το φαγητό και το ποτό ολοένα αυξάνεται.  
Ως τουριστικό προϊόν, και ο αθλητισμός παρουσιάζει ενδιαφέρον σε 3 επίπεδα:
α) στους αθλητικούς αγώνες που προσελκύουν ταξιδιώτες με βασικό κίνητρο την παρακολούθηση των αγώνων. Με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τον Μαραθώνιο, η Ελλάδα διαθέτει μακρά αθλητική παράδοση την οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί.
β) στα σπορ αναψυχής που απευθύνονται σε επισκέπτες που θέλουν να εξασκήσουν κάποιο άθλημα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Αφορούν στα θαλάσσια σπορ (κολύμβηση, ιστιοπλοΐα, καταδύσεις κ.ά.), τα αεραθλήματα (αλεξίπτωτο πλαγιάς, γενική αεροπορία, κ.ά.) και άλλα αθλήματα όπως η αναρρίχηση, το mountain bike, κλπ.
γ) στα προπονητικά προγράμματα που απευθύνονται σε επαγγελματικές αθλητικές ομάδες και μεμονωμένους αθλητές που ταξιδεύουν σε έναν τόπο για να προετοιμαστούν. Οι επισκέπτες που εντάσσονται στον αθλητικό τουρισμό (αθλητές, θεατές, λάτρεις των σπορ) δαπανούν χρήματα σε διάφορες δραστηριότητες, όπως μετακίνηση, διαμονή, διατροφή, αγορές, περιηγήσεις και συνεπώς αποτελούν μια σημαντική πηγή εσόδων.


Σύμφωνα με την μελέτη του ΣΕΤΕ, η σύνδεση τουρισμού και εκπαίδευσης θα μπορούσε να ξεκινήσει με τη δημιουργία σειράς σεμιναρίων τα οποία θα απευθύνονται σε τουρίστες και σε τομείς όπου η χώρα διαθέτει μακρά παράδοση. Έτσι προτείνονται εκπαιδευτικά σεμινάρια σε τομείς όπως η φιλοσοφία, το θέατρο, η ρητορική, ο αθλητισμός.  
Εκτός από την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς που αποτελεί το δυνατό χαρτί του Ελληνικού τουρισμού, η μελέτη του ΣΕΤΕ προτείνει και άλλες δραστηριότητες που συνδέονται με τις σύγχρονες τέχνες (performing και οπτικές τέχνες, σύγχρονη αρχιτεκτονική, κ.λπ), με τα στοιχεία lifestyle (κουζίνα, παραδόσεις, κ.ο.κ) και τις δημιουργικές βιομηχανίες (μόδα, κινηματογράφος, web και graphic design, κ.ο.κ).
Για τις υπηρεσίες υγείας τέλος, η μελέτη αναφέρει ότι σύμφωνα με επίσημα στοιχεία το 10% των Ευρωπαίων ασθενών αναζητά θεραπεία εκτός της χώρας τους και επομένως οι επενδύσεις στον κλάδο της υγείας μπορούν να αποδειχθούν ιδιαίτερα επωφελείς.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα ιδιωτικά νοσοκομεία στην Ελλάδα μπορούν να προσελκύσουν αλλοδαπούς ασθενείς που επιζητούν προσιτές τιμές σε συνδυασμό με ποιοτικές υπηρεσίες και κορυφαίους ιατρούς για πλαστικές επεμβάσεις, υποβοηθούμενη γονιμοποίηση, κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου